Daisypath Anniversary tickers

۱۳۹۳ مهر ۲, چهارشنبه

دو هفته

سلام دوستان 
دو هفته از رسیدن ما میگذره و تقریبا خیلی از کارهای اولیه انجام شد . مهمترین و سخترین بخش پیدا کردن خونه بود . که بالاخره یه خونه یک خوابه تو کیتسیلانو پیدا کردیم . البته خونه  رنتال هست و دلیل اینکه ما تونستیم  اینخونه رو بگیریم این بود که همسر عزیزم تونست تو همین زمان محدود یعنی روز 8 لندمون یک جاب افر خیلی خوب از یک شرکت خوب بگیره .
یه نکته خیلی مهم بهتون بگم اگر اولش دارید یه جای موقت کرایه میکنید حتما سعی کنید طوری باشه که تا اخر ماه باشه چون اینجا همیشه خونه رو از اول ماه کرایه میدن و بندرت میشه خونه وسط ماه پیدا کرد . به عبارتی اشتباه ما رو نکنید چون ما برای دوهفته کرایه کردیم بعد الان خونهای که کرایه کردیم  از اول اکتبره ؛ خواستیم اینجا رو تمدید کنیم که میگه پره و حالا برای 4 شب مجبوریم  با بارو بندیل بریم یه جای دیگه .  سعی کنید اخر ماه هم نیاید چون خونه نمیتونید واسه ماه بعد پیدا کنید. حدود وسط ماه یا کمی زودتر  بیاید که راحت وقت داشته باشید برای ماه بعدش خونه بگیرید . چون واقعا هر چی نزدیک اخر ماه بشید خونه برای اون ماه کم میشه .

مشکلاتی که اینجا با برای پیدا کردن خونه خواهید داشت خیلی زیاده مثلا  اینه که خونه یک خوابه به ندرت به 3 نفر میدن و این خودش باعث میشه شما کلی گزینه خوب رو از دست بدید.این موضوع تو ونکوور و دون تون بیشتر و تو نورث و وست کمتر وجود داره . دوم اینکه برای اجاره خونه کردیت میخوان و یا اینکه  شغل  داشته باشی و بعضی ها هم برای این مورد ردتون میکنن و باز کلی گزینه اینجوری از دست میدید در نهایت شما باید تو یکسری مورد محدود دست و پا بزنید تا بهترین رو بتونید پیدا کنید.
 در مورد خونه و خیلی چیزاهای دیگه  بهتون میگم  محل به محل همه چی متفاوته مثلا شاید این چیزای که من نوشتم در مورد جای دیگه صادق نباشه . من در ونکوور داخل محلات کییتسیلانو و فیرویو دنبال خونه بودم  . 
بعد از خونه نوبت به مدرسه دخترم رسید که  بعد از خونه گرفتن رفتیم برای ریجستر کردنش . چون اول باید یه قرارداد خونه داشته باشی بعد بری . اینجا نوشته کجا باید برید و چه مدارکی میخواد . و تاره بعد از این مرحله یه زمان بهتون میدن تا از بچه یه تست بگیرن و ببینن چقدر به کمک نیاز داره که اولش برای دو هفته دیگه دادن ومن کلی غر زدم و اعصابم خورد که خانم انصاری زنگ زدن گه چون متقاضی زیاد بوده یه وقت دیگه باز کردن و شما هفته دیگه بیاد . خلاصه تا اون موقع باید صبر کنیم بعدشم کی میتونه بره مدرسه هنوز نمیدونم. البته باز این موضوع مربوط به ونکوور هست نورث و وست قوانین متقاوته . 
امتحان زبان لینک رو هم دادیم ولی هنوز جواب نیومده البته من که حسابی خراب کردم ولی  اشکال نداره از سطح پایینتر شروع میکنم زبانم خوب میشه عوضش . چون صبحش دنبال کارهای مدرسه بودم هم خسته بودم هم اعصابم خورد بود .
 من خیلی چیزاها رو نمینویسم چون بانو جان زحمت کشیدند و اطلاعات مفید رو گذاشتن وخیلی بهتر از من هم مینویسن  . البته در مورد فروشگاههای که بانو معرفی کردن برای خرید به اسم XSCargo   که من از وسایلش خوشم نیومد و راهشم خیلی دور بود البته .بقیش همونی که بانو جان زحمت کشیدن گفتن همونه . 
فعلا چیز دیگه ای یادم نمیاد تا بعد 


۸ نظر:

iman گفت...

salam,

residan bekheir. maham hamzaman ba shoma omadim taghriban.13e september residim vancouver.
albatte 6 mah toronto boodim amma yejoorai dar vancouver new comerim.
mitunam bedoonam on mahallaro chejoori mibinin?
kesi beheton moarrefi kard onjaro?

نرگس گفت...

ببخشید دقیق متوجه سوالتون نشدم . تو پست قبلی یک عکس هست که اسم محلات مختلف ونکوور داخلش نوشته شده میتونید اونجا ببیند و دلیل انتخاب کیتسیلانو هم نزدیکی به محل کار همسرم بودم و البته شنیدم که محل خوبی هم هست .

Unknown گفت...

باز هم برامون بنویس گلم :) خوشحال میشم بخونمشون :*
مریمی

Unknown گفت...

باز هم برامون بنویس عشقم، خوشحالمون میکنی :)

راه نو گفت...

سلام عزیزم
رسیدم به خیر . به کانادا خوش اومدید .
خسته نباشید واقعا کارتون عالی بوده .
موفق و پیروز باشید
باران

فریبا گفت...

نرگس جان بسلامتی و خوشی ایشاالله همیشه شاد و موفق باشید.

فرزاد گفت...

سلام نرگس جان ،
من يه پسر ٤ ساله دارم و ميخواستم بدونم هزينه مدرسه يا مهد كودك چقدره ؟ با تشكر

نرگس گفت...

من دقیقا اطلاعی ندارم ولی انگار از ماهی 900 به بالا هست و البته اگه پدرو مادر هر دو کار کنن میتونن از کمکی دولتی در حدود نصف این مبلغ رو استفاده کنن.مدرسه یعنی 6 سال به بالا مدارس دولتی رایگان هست .از ساعت 9 تا 3 بعداز ظهر