Daisypath Anniversary tickers

۱۳۸۹ آذر ۱۹, جمعه

خبر خوب یا بد

سلام دوستان گلم
امروز اومدم یه خبری بدم ولی نمی دونیم خوبه یا بد یعنی کلا خبرش خوبه ولی برای شرایط ما خوب نیست شاید م هست نمی دونم .فقط اول یه نکته بگم که خوب بد بودن یه موضوع کاملا نسبیه و با توجه به شرایط و افکار و انتظار آدما از زندگی میتونه مختلف باشه .
اما خبر
ریاست محترم دانشگاه همسر بنده به ایشون فرموده اند که خودتو برای شروع دوره دکترا در یکی از دانشگاه های ایران آماده کن . ( یعنی از سهمیه مربی های دانشگاه بدون امتحان و این حرفا ) حالا ما موندیم که چیکار باید بکنیم؟؟؟؟؟؟؟
الان اگه این خبر به همکارای دیگه همسرم میدادند یه شیرینی حسابی به همه میدادن ولی برای ما تو این موقعیت اصلا خبر خوبی نیست چون اگه بگه نه فعلا من نمی خوام که حسابی بهمون شک می کنند و کاغذمونو می پیچند اگر بخوایم بگیم بله که باید تعهد بده که 4 برابر مقطع تحصیلی اینجا کار کنه .و بعدش پس گرفتن این تعهد هم کلی ضرر مالی داره هم روحی . خلاصه موندیم که چه کنیم البته به دوستان خبر بدم با توجه به جستجوهای که ما انجام ادیم ویزای دانشجویی هیچ منافاتی با مهاجرت نداره . می تونید قبل از اینکه کار مهاجرتتون درست بشه با ویزای دانشجویی برید . بعد بقیه کارتونو از اونجا پیگیر باشید . در راستای همین اکتشاف ما برای یکی از دانشگاه های ارزون قیمت کانادا برای مقطع فوق لیسانس اقدام کردیم ( چون شانس پذیرش در این مقطع بیشتر از دکترا هست ) تازه با شرایط بدون فاند که باز شانس گرفتن پذیرش رو بیشتر بکنه . حلا منتظریم جوابمونو بدن .
راستی این پست برای اونای که میگن بهش فکر نکنید و زندگیتونو بکنید اخه چه جوری؟؟؟؟؟؟ موضوعی نیست که به زندگی حالمون ربطی نداشته باشه ؟ نمیشه تو حال زندگی کرد بدون هیچ برنامه ریزی در آینده حال ما موندیم چه کنیم با این مشکل موهای خودمون بکنیم یا ریس دانشگاهمونو یا افیسرهای دمشقو ؟؟

۵۱ نظر:

ناشناس گفت...

توی یه سریال ایرونی همش میگه از بچه های بالا ... حالا شما هم
از بچه های بالا کمک بخواهین . البته شوخی بود ببخشید، مهاجرت شما
چه ربطی به کار فعلی تون داره ؟؟

مامان دریا گفت...

سلام نرگس عزیز
نمی تونی 1 ترم ازشون فرصت بگیری شاید تا اون موقع نتیجه معلوم شده باشه
من و همسرم در مورد کیس شما باهم صحبت کردیم و با خودمون گفتیم اگر جای شما بودیم بقیه اش خصوصی
حتما دکترا رو می رفتیم - نرگس جان من خیلی به وضع مهاجرت اطمینان ندارم یعنی در صورتی از دکترا صرفه نظر کنین که اینجا حتما پذیرش ارشد یا دکترا گرفته باشین ببخشید تو کارتون فضولی کردم .مواظب خودت باش و همسز و هم سلام برسون و تبریک بگو

نرگس گفت...

سلام مامان دریا عزیز
ببخشید دلم نیومد پاپلیشش نکنم . عزیزم اصلا فضولی نیست و خیلی هم خوشحال میشم اگه نظر شما دوست خوب و با تجربه تر رو بدونیم . این شانس خوبیه ولی چجوری باید ازش استفاده کنیم .می دونید موندن در اینجا برامون خیلی سخت شده و می خوایم هر چه سریعتر جمع کنیم بریم .

ساحل كانادا گفت...

سلام نرگس جون. ما هم شرايط مشابهي داشتيم. ولي با تمام سختي ها ساختيم كه زير بار تعهدهاي چندين ساله نرويم. مطمئن باش براتون دردسر ميشه. نميدوني چقدر سر اين مساله جنگيدم و حرف شنيدم ولي حالا ثمره اش اينه كه دوستاي شوهرم همگي گير كردن ولي ما آزاديم.

نرگس گفت...

ممونم از همفکریت ساحل عزیز و من هم دقیقا مشکلم رو همین موضوعه بهر حال ممنونم

رودابه گفت...

امیدوارم هر چه که بهترینه براتون فراهم بشه . موفق و موید باشید.

sara(donyaye sabz man گفت...

نرگس جان،
من اگه بودم ،و این اتفاق ۵ سال پیش افتاده بود ،میموندم ایران.ولی الان...... نمیدونم،فک کنم نمیرفتم زیر بار تعهد.

نرگس گفت...

سلام رودابه جان ممنونم از لطفت و اینکه بهم سر زدید
سارای عزیز ولی من خودم الانم مثل تو فکر می کنم و دلم نمی خواد اینجا پابند بشیم . از همفکریت ممنون

نیوشا گفت...

نرگس جون نظر خواستی من هم میگم .
ببخشیدا وقتی داریم له له میزنیم پشت کنکور از خوتی و خوراک و تفریحات سالم مون هم می زنیم کجا هستند این آوانس ها رو بدن.حالا که می بینن نخبه ها یا رفتن یا تو راهند حالا می خوان جلو شونو سد کنند.
مهمتر اینکه "وقتی میشه جای دیگه زندگی،زندگی،زندگی کرد و در کنارش درس هم خوند برا چی نباید بریم!؟
بگو نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی !؟اصلا"مگه ما زاییده شدیم که فقط تو چارچوب بعضی ها درس بخونیم.مگه زندگی فقط سر تو کتاب بردنه.مگه درس فقط تو کتابهاست.من گیس سفید دارم بهت میگم همیشه وقت درس خوندن هست.مهمترین چیز اینه که از زندگیت لذت ببری.میدونم درس هم لذت خودشو داره.ولی تکمیل کننده لذایذ دنیوی و اخروی نیست.
زندگی کن با لذت نه با زجر که فردا دیره.تا جوونی میتونی سرحال و شاداب باشی حتی وقت پیری هم می تونی یه گوشه بشینی هر چه دلت خواست بخونی و تحقیق کنی و بنویسی.البته شماها خیلی زودتر از پیری می تونین به این مقصد برسین.اصلا"جای نگرانی نیست.خودتونو با این چند تا دونه گندم زندونی نکنین.یعنی پرواز را به خاطر بسپار.
موفق باشین .
خیلی وقت گذاشتم نه ؟

نرگس گفت...

سلام نیوشای گلم مرسی از اینهمه جملات زیبات قربونت برم واقعا باهات موافقم منم دلم میخواد مخصوصا دخترم زندگی کنه دلم نمی خواد مثل ما حسرت یه ساعت خوشی رو دلش بمونه . هیچ علاقه ای به دکتر شدن همسرم ندارم . فقط دلم می خواد شادی و خوشحالی دخترم رو ببینم. از ما که گذشت حداقل اون زندگی کنه

ناشناس گفت...

salam narges jan man modatiye neveshtehaye shomaro mikhoonam, bebakhsh fonte farsi nadashtam,
ma ham mesle shoma dar rahe hejratim, hamsare man ba konkor doctoraye sharif ghabool shod term 2 enseraf dad, oon moghe hatta ma parvande i ham baz nakarde boodim, alanam pashimoon nist, foghe lisans gereftim mage chi shod, doctora ham hamoone, hamash band bazio ...........
ye nokteye dige raje be gereftane visaye daneshjooee ke man az kasike ettelaate khoobi dare shenidam nemishe hamzaman ba kare mohajerat inkaro kard, vali motmaen nistam alan yekam negaran shodam khahesh mikonam az chand ta vakile khoob bepors ta khoda nakarde moshkeli pish nayad, (shayadam inkaro karde bashi)
be har hal in nazare man bood,
be omide behtarin ha

نرگس گفت...

سلام دوست عزیز ممنون از راهنماییت ولی من سرچ کامل کردمو مطمئن شدم که میشه و مشکلی برای مهاجرتت بوجود نمیاد

Mary گفت...

سلام
من هم مطمئن هستم كه ويزاي تحصيلي با مهاجرت مشكلي ايجاد نمي كنه . پس چه بهتر كه اونطرف وقت و انرژي بگذاريد و منتظر جواب پذيرش باشيد . من هم دارم روش فكر مي كنم . ديگه طاقت ندارم وقتم تلف بشه . فقط شما كه الان اقدام كرديد جواب پذيرش شدن يا نشدن كي معلوم مي شه؟ چون معمولا كلاسها سپتامبر شروع مي شه و حاضر شدن مديكال و ويزاي دانشجويي هم زمانبر است. به اميد موفقيت

نرگس گفت...

سلام ماری گلم خوبی؟
واقعا همین طور امیدوارم موفق باشی عزیزم. در مورد اعلام نتایج احتمالا اردیبهشت جواب میدن و ویزای دانشجویی رو هم میشه در 2یا 3 ماه گرفت .

نیوشا گفت...

سلام نرگس گلی
ممنون که زود جواب دادی .نتونستم به این مقدار کم قناعت کنم .مخصوص خودت یه پست نوشتم توپ .اما فکر کنم تا عصر امکان مشاهده نداشته باشی.
راستی یه سوال خصوصی تحصیلی برای پسرم دارم .چطور میتونی راهنماییم کنی ؟

نرگس گفت...

سلام نیوشا جونم سخت منتظر ببینم چی نوشتی برام .

محبوبه گفت...

نرگس جونم به نظر من اگه بخوای روی آینده طولانی مدت سرمایه گذاری کنی باید بی خیال پیشنهادهای هوس انگیز اینور بشی گلم. به فکر آینده دختر نازنینت باش. فکر کن که این همه اینجا زحمت میکشی دکترا میگیری بعد میری اونور براش تره خورد نمیکنن!
مراقب خودت باش.
تو و شوهرت دو تا آدم بالغ و عاقلین. هر تصمیمی بگیرین درسته!

نرگس گفت...

مرسی ازت محبوبه عزیزم میدونی از این میترسم که نتونیم بریم فعلا برامون دعا کن بتونیم از شون زمان بخریم تا ببینیم خدا چی می خواد اگه جواب پذیرشمون مثبت بیاد که همه چی حل میشه برامون دعا کن

جلیله گفت...

نرگس جون به قول محبوبه شما خودتون باید تصمیم بگیرین ولی من فقط جریان خودمونو میگم. درست مثل لیلا(ساحل کانادا) من هم همه جوره با هر نوع ریشه دووندن تو ایران تا حالا مخالفت کردم چون میدونستم ممکنه پاهای همسرمو برای کندن و رفتن شل کنه. جالبه هر موقعیتی که پیش میاومد برای من حکم عذاب بود. به نظر من با یه بام و دو هوا نمیشه به هدف مهمتر و اصلی فکر کرد. من حتی از اونورش هم مخالفم آدم با احتیاط بره و به قولی پلهای پشت سرشو خراب نکنه!

وقتی یه انسان عاقل و بالغ تصمیمی میگیره دیگه باید همه جوره پاش بمونه تا به هدفش برسه!!!!

البته شاید من تند میرم.

نرگس گفت...

سلام جلیله جونم
مرسی از همفکریت منم الان اصلا خوشحال نیستم ولی میترسم بعدا اگه نتونستم از ایران خارج بشم حسرت این موقعیت رو بخورم .

مصی گفت...

نرگس جون موهای خودتو همسرتو آفیسر دمشق رئیس دانشگاه و منو با هم بکن اصلا هر چی مو دستت رسید بکن که تنها راه چاره همین است و بس میخوای بیام کمک اول از موهای خودم شروع کنم

نرگس گفت...

سلام مصی جونم الهی قربونت برم که همیشه پراز انرژی و خنده ای نازنیم کلی با شوهرم خندیدم . الهی همیشه خنده رو لبات باشه نازنیم . ولی اگه خواستیم شروع به موکندن کنیم خبرت میکنم

ناشناس گفت...

برات بهترین آرزوها رو دارم

نرگس گفت...

ممنون مهربانو جان خیلی لطف کردی بهم سر زدی

نیوشا گفت...

نرگس جون با تو نیستم .
با مصی جونم :چقققدر خندیدم.باید تک تک این کارو بکنیم .کمک خواستین منم هستم.
راستی در رابطه با نامه ای که برات نوشتم تو وبم به مطلب گیل نوشت هم می تونی سر بزنی تا علت تاخیر دریافت نامه ات رو ببینی.
خلاصه روم چرا سیاه روی اونایی که ...اصلا ولش کن این دم آخری دشمن تراشی نکنیم بهتره .آزارمون به مورچه هم نمی رسه اونوقت اونا مورچه خوار می فرستن تو لونه مون وای به حال وقت دیگه!؟

نیوشا گفت...

سلام نرگس گلی
نامه ات دلور شد.دیدی؟
موفق باشی

نرگس گفت...

سلام نیوشا جونم ممنون عزیزم و حتما اینو بگوش می گیریم . برامون دعا کن از خدا می خوام ما رو از این برزخی که برامون درست کردند رها بشیم . بازم ممنوتن عزیزم

علیرضا گفت...

سلام ببخشید اگه سوالم ممکنه به پستی که گذاشتید ارتباط نداشته باشه
می تونید بفرمائید وضعيت آن لاین سایت سفارت برای شما که فایل نامبر دوم را گرفتيد در حال حاضر چيست ؟
هم عنوان (مثلاً Received by visa office یا یک چیز مثل اين) و هم متنش رو. البته اگر براتون امکان داره


با تشکر علیرضا

نرگس گفت...

سلام ما همون رسیود بای ویزا افیس هستیم ولی در متن به تاریخی که مدارک رو گرفتن اشاره نشده و فقط عنوان شده که بدستشون رسیده.

ساناز گفت...

سلام نرگس جون.
خوب اگر بشه كه همسرتون ويزاي دانشجويي بگيرن وهونجا كار مهاجرتتون رو هم پيگيري كنين كه خيلي خوبه اينطوري زمانتون رو هم از دست نميدين.اگه مشكلي برا مهاجرتتون پيش نمياد حتما اين كار رو بكنين.اميدورام كارتون هر چه زودتر درست بشه.

نرگس گفت...

ساناز جونم اگه بهمون پذیرش بدن و بعدشم بتونیم ویزای دانشجویی رو بگیریم که یه شیرینی حسابی بهتون میدم . برامون دعا کن

بانوی شیراز گفت...

به نظر من هم آدم موفق همه جا موفق هست وقتی تو ایران میتونه دکترا بگیره پس هر جای دیگری هم میتونه

مریم گفت...

نرگس جون این پستت رو الان خوندم و با شوهرم هم مشورت کردم. نظر ما اینه که به هیچ وجه دکترا رو در داخل ایران شروع نکنید. اولادکترا(البته رشته فنی) در ایران پنج تا شش سال طول می کشه و تعهد سنگینی هم ازتون می گیرند. دوستای ما که دقیقا همین شرایط رو داشتند و در ایران دانشجوی دکترا شدند نتونستند تعهد مربوطه رو بدن و مدرکشون هم نگرفتند و اومدن کانادا. اینجا پذیرش برای دکترا زیاد سخت نیست و چهار سال بیشتر طول نمی کشه و تعهد هم نداری بعدش خوب مدرکشم فکر کنم معتبر تر باشه! و بعد یه چیز دیگه.... تو کانادا با فوق لیسانس بهتر کار پیدا میشه تا دکترا!!! پیدا کردن کار برای دکترا خیلی آسون نیست و اغلب اونایی که دکترا دارند و با این زحمت گرفته اند داشتن دکترا رو پنهان می کنن.

علیرضا گفت...

سلام و عرض ادب
متشکرم از پاسخ شما


1- لطفاً بفرمائید آیا فایل نامبر دوم مشابه فایل نامبر اول با حرفی مثل B شروع می شود و يا نه ؟ بدین معنی که شماره جدیدی به شما اختصاص پیدا کرده و در زمانی که می خواهید وضعيت آن لاین سایت را چک کنيد از طریق آن شماره جدید اقدام می نمائید يا همان فایل نامبر اول را وارد می کنيد(به همراه سایر موارد از جمله نام خانوادگی و سال تولد کشور و ....) و می توانید وضعيت فعلی خود را مشاهده کنيد ؟

2- همانطور که در درخواست قبلی هم نوشتم آیا امکان دارد متنی را که در قسمت وضعيت آن لاین سایت برای شما نوشته شده است بصورت کامل برایم بنویسید؟

azam گفت...

سلام نرگس جون من براي گفتن تبريك به تو و همسر گلت دچار ترديد هستم واي به حاله شما. ولي به نظر من هيچ چيزي ارزشمندتر از آزاد زيستن وآزاد فكر كردن نيست. يقين داشته باش موقعيتهاي شبيه به اين براي شما در راهند .مهم اينه كه تو چطور فكر كني.
درضمن حتما در جرياني كه از مقطع كارشناسي به بعد اونجا ارزش چنداني نداره و براي خيلي ها ادامه تحصيل از مقطع ارشد شروع ميشه.پس بهتره همه وقتمون رو روي مهارتهاي كاربردي تر بگذاريم.
يقينا بعد از جمع بندي نظرات هر اقدامي كه انجام بديد بهترينه. دوستتون دارم.

نرگس گفت...

سلام به دوستای گلم
فیروزه جان ممنونم از لطفت

مریم جون مرسی که انقدر برامون وقت گذاشتید عزیزم ماهم اصلا قصد گرفتن مدرک دکترا برای کانادا رو نداریم ولی میترسیم به هر دلیلی کار مهاجرتمون جور نشد اونوقت باید چه کرد ؟ از دست دادن موقعیت اینچنینی خیلی بده . بهر حال از همفکریت ممنونم . فقط دعا کن جواب پذیرشمون از دانشگاه مموریال مثبت باشه . اونوقت همه چی درست میشه

اعظم جونم دقیقا زندگی آزاد یه چیزه دیگه است ولی بعضی وقتا یه شرایطی پیش میاد که آدما قلقلک میده

نرگس گفت...

آقا علیرضا فایل 2 هم با حرف ب شروع میشود ولی شماره اون با فایل 1فرق داره و شما با هر دوشماره می تونید وضعیت فعلی رو چک کنید . در مورد نوشته سایت هم در 4 خط نوشته 1-زمانی که مدارک به cic رسیده 2-زمانی که فایل 1 بدستتون رسیده 3- زمانی که cic فرمهاتون به ویزا افیس فرستاده 4- رسیدن مدارک شما به ویزا افیس که براش تاریخی نزده

کاوه گفت...

فکر کنم باید بنشینید و ببینید این دکتری تو زندگی آینده تون به چه دردی میخوره. اگه بیاین کانادا خیلی بعید میدونم دردی ازتون دوا کنه جز اینکه دست و پاتون رو ببنده.
دکترا رو اگر اهل درس باشین در کانادا هم میشه گرفت.
اون تعهدی که میگیرن برای چه کاریه؟ تکمیل تحصیلات یا ماندن در ایران پس از اتمام درس؟ چی میشه اگه وسطش ول کنید و برین کانادا؟

نرگس گفت...

سلام آقا کاوه
اگه بیاییم که میدونم به درد مون نمی خوره ولی اگه نتونستیم بیاییم چی؟؟؟
اما تعهد مون ، باید پولی که در دوره تحصیل بهم میدن به عنوان حقوق رو دو برابرش رو بگردونیم هم باید خسارتشو بدیم تا بتوئنیم ول کنیم بیایم. چون تعهد حسابی ازمون میگیرن

شقایق گفت...

وای نرگس جون
می دونی که درکت می کنم ...
راستش بیشتر از اونی که فکر کنی
من می خواهم بلافاصله بعد از پست مدارک به دمشق ، بچسبم به پیدا کردن استادهایی که مقاله و پروژه ای شبیه مقاله همسرم داشتند تا بتونم با نامه نگاری و مخ زدن بورس بگیرم ...
می تونیم از این طریق با هم در ارتباط باشیم ...
راستی رشته همسر شما چیه ؟؟
برای اون مشکل دیگه هم نمی شه همسرتون بگه برای سهمیه سال بعد من متقاضی هستم امسال نمی تونم یه دلیل هم بیاره که چرا امسال نمی تونه مثلا پدرم( دور از جون ) مریضند یا یک چیزی شبیه این حرفها

شكوفه گفت...

نرگس جون ببخشيد كه برات كامنت نگذاشتم. حق داري ازم ناراحت باشي. اما در مورد صحبتي كه كردي من هم موقعيت دكتراي ايرانم رو رد كردم چون مطمئنم كه نميخام اينجا زندگي كنم. دكترايي كه اينجا بگيري كجاي دنيا ارزش داره؟!؟! فقط تو همون دانشگاه سطح متوسط يا پاييني كه الان داريم درس ميديم؟! براي اوج گرفتن بايد غل و زنجيرها رو از پا باز كرد و پريد. تو كه گفتي اپلاي كردي. ديگه اين دو دل بودن ها چيه؟!؟ شوهر تو شريف درس خونده. اصلا خودت بگو يه اپسيلون هم احتمال داره كه دانشگاهي كه اپلاي كرده ردش كنن؟!؟! نه! اين قدر دو دل نباش و با قاطعيت تصميم بگير. مي دونم كه اين كار جرات ميخاد. اين كه بخواي بري و به رئيس دانشگاه بگي سهميه ات مال خودت! اما من اين كارو كردم و گفتم كه حتي تا چند ماه ديگه قصد دارم براي دكترا از ايران برم. نه تنها بلايي سرم نيومد كه حتي عزت و احترامم هم بيشتر شد! به آدم هاي دورو برتون نشون بدين كه چه عزم راسخي براي رسيدن به هدف تون دارين. نشون بدين كه چه قدرت و استحكامي در تصميم تون هست. حرف ديگه اي ندارم. همين!

نرگس گفت...

سلام شقایق جان ممنون

شکوفه جون حالا چرا می زنی ولی علاوه بر شریفی بدون باید رزومه خوبی هم داشته باشی تا امیدوار باشی. برامون دعا کن
از اینکه بهم سر زدی ممنونم عزیزم

azam گفت...

salam golam
omidvaram ba gozashte zaman jambandie nazarat be pasokhe monasebi resideh bashi.
doostet daram maro bikhabar nazar

نرگس گفت...

سلام اعظم جون ممنون که به فکرمونی

ناشناس گفت...

سلام خانم
اگه می تونید بدون هیچ تعهدی برید دکتری بعدش که نتیجتون اومد برید بی خیال شید این کار و بکنید اگه نه اینطوری نمی تونید پس شرمنده اما خر نشید کانادا بدون منت بهترین دکتری ها رو توی بهترین دانشگاهها دارید اگر من باشم اصلا اینقدر بهش فکر نمی کردم به دکتری اینجا چه برسه بخوام بهش یک پست اختصاص بدم!!!!!!!

مانا گفت...

سلام نرگس جون من مدتی نبودم رفته بودم پیش مامانم اینا از آلودگی هوا فرار کردم.
من و علی خیلی وقته تصمیمونو گرفتیم و تمام اهدافمونو برای خارج از ایران تنظیم کردیم و می دونم دیر و زود داره رفتنمون ولی سوخت و سوز نداره.بازم خودتون می تونین بهترین تصمیمو بگیرین.بین مگه آخرین مدرکتون دانشگاه نگه نمیداره تا تعهدتون تموم میشه یالیسانسو هم میگیرن ؟
سودای گلمونو ببوس

شكوفه گفت...

نرگگگگگگگگگگگگگگگگس! من كي تو رو زدم جوجو!!! بعدش هم بدون كه صرف شريفي بودن يعني رزومه ي قابل قبول! اين قدر نگران نباش نرگس.

ناشناس گفت...

Hello

Please contact Mr. parsayii(canada Joon). My friend application rejected because he opened immigration application before applying for student visa. Enjoy your life in Iran, if some doors open for you why you shouldn't use it. I am sure many students like to get admitted for Phd, it is their dream.

Reza

مژده گفت...

چه شرايط سختي براي تصميم گيري افتادين... دركت مي كنم كه اين اوضاع باعث شده نتوونيم تصميم براي حتي يك تغيير بگيريم... براي هر كاري سر دو راهي هستيم

ندا گفت...

سلام.
من مدتيه كه وبلاگ شما رو ميخونم ولي تا حالا كامنت نذاشته بودم.
ما هم چند ماه قبل از شما براي مهاجرت اقدام كرده بوديم و فايل نامبر دوممون رو 5 ماه پيش گرفتيم، مقصدمون هم ونكوور هستش. وقتي تصميم شما رو براي ويزاي تحصيلي خوندم، به نظرم فكر خوبي اومد چون ما هم خيلي دوست داريم كه هرچه زودتر از اينجا بريم.
با مشاورمون صحبت كردم، گفت قانونا منعي نداره كه براي كسي كه پرونده مهاجرتي داره ويزاي تحصيلي صادر كنن، ولي معمولا افسرا نظر مساعدي در اين مورد ندارن! و اينكه براي گرفتن ويزاي تحصيلي بايد ثابت كنين كه بعد از اتمام تحصيلات به كشور خودتون برميگردين!!
در ضمن من نميدونم شما و همسرتون چه رشته اي خوندين ولي من ليسانس نرم افزار دارم و 31 سالمه، وقتي شرايطم رو گفتم اون مشاور به من گفت كه شما شرايط پذيرش براي مقطع فوق ليسانس رو نداري و در ضمن فقط هم براي رشته MBA ميشه درخواست داد!!!!!
خواستم هم اين موارد رو به شما اطلاع بدم و هم اگه ممكنه اطلاعات بيشتري در مورد نحوه اقدام شما بگبرم.
ممنون
روز خوش.

نرگس گفت...

سلام ندا خانم ما با هیچ وکیلی صحبت نکردیم و طبق مواردی که تو سایت مهاجرت عنوان شده و تجربیات دوستان به این نتیجه رسیدیم که دو پرونده با هم منافاتی ندارد ولی اینکه از نظر افیسر پرونده منفی بخوره دیگه بستگی به اون افیسر محترم داره که با چه دیدی به پرونده ما نگاه کنه خلاصه نمی دونم کلا کار درستی هست یا نه و هر چی خدا بخواد همون میشه .